Pompki dla zupełnie początkujących

Najczęstszą reakcją nienawykłych do ćwiczeń fizycznych kobiet, ale czasem i mężczyzn, na słowa trenera „A teraz pompki!”, jest malujące się w oczach przerażenie. Tak, poprawnie wykonywane pompki, bez względu na wariant, to ćwiczenie wymagające. Wymagające, ale konieczne! Nie wyobrażam sobie treningu z masą ciała bez wykonania odpowiedniej ilości powtórzeń tego ćwiczenia. I to bez względu na płeć oraz stopień zaawansowania ćwiczącego. Na szczęście istnieje tak wiele wariantów pompek, że każdy jest w stanie znaleźć coś dopasowanego do swoich potrzeb i możliwości.

Fit70

Dlaczego pompki?

W wersji klasycznej pompki rozwijają przede wszystkim mięśnie klatki piersiowej. W przypadku mężczyzn ta grupa mięśni stanowi jedną z podstaw, można powiedzieć wręcz, że jest jednym z głównych atrybutów męskości. Ale nie sam wygląd ma tu znacznie. Rozwinięte mięśnie klatki piersiowej, oprócz właściwej sylwetki, zapewniają również naprawdę sporą siłę, konieczną nie tylko w treningu, ale i w codziennym życiu. Jednak również kobietom nie wolno zapominać o trenowaniu tej partii ciała. Wszelkie obawy o to, że trening klatki piersiowej nada im sylwetkę bułgarskiej sztangistki, są absurdalnie bezpodstawne. Bez naprawdę solidnego wspomagania w środkach farmaceutycznych oraz odpowiednich, acz wielce niewskazanych, działań dodatkowych, taki efekt jest u kobiet niemożliwy! Bardzo możliwe jest natomiast to, że ćwiczenia mięśni klatki piersiowej korzystnie wpłyną na ich sylwetkę oraz kształt i położenie piersi. Zasada jest tu bardzo prosta – Drogie Panie, chcecie mieć jędrne i uniesione piersi? Ćwiczcie klatkę piersiową! Róbcie pompki!

Pompki dla zupełnie początkujących

Ponieważ jest to sam początek naszych rozważań o pompkach, chciałbym przedstawić Wam prawdopodobnie najłatwiejszy wariant wykonywania tego ćwiczenia, stworzony z myślą o zupełnie początkujących. Pompki na kolanach z podparciem stóp pomogą Wam przygotować ciało do bardziej wymagających wersji. Same w sobie potrafią jednak również nieźle rozgrzać, zwłaszcza jeśli nie mieliście dotychczas zbyt wiele do czynienia z ćwiczeniami fizycznymi. Ten wariant pompek kładzie główny nacisk na ramiona oraz górną część pleców. Oczywiście pracują tu także mięśnie klatki piersiowej, a nawet mięśnie brzucha, które spełniają w owym ćwiczeniu zadanie mięśni wspomagających.

Pompki na kolanach z podparciem stóp to idealny wybór, jeśli zaczynasz swoją przygodę z treningiem. Są na tyle łatwe, aby nie zniechęcać i aby pozwolić na wykonanie odpowiedniej liczby powtórzeń w każdej serii. Jednocześnie pozwalają wzmocnić często te najsłabsze mięśnie (zwłaszcza u kobiet) czyli tzw. górną obręcz. Jeśli należysz do grupy bardzo początkujących, z opisanym wariantem pompek po prostu musisz się zaprzyjaźnić!

Maciek

Advertisements

About zacznijtrening

Zacznij Trening! jest projektem mającym na celu promowanie zdrowego i pięknego życia opartego na właściwej aktywności fizycznej, diecie oraz jedności ciała i umysłu. Nasze marzenie to świat, w którym sport uprawiany jest powszechnie, w którym ludzie rezygnują całkowicie z wysoko przetworzonej żywności, i gdzie duchowość oraz psychika nie są jedynie określeniami rodem z New Age. Mądrze trenując ciało, udoskonalamy swoje wnętrze. Stajemy się piękni wewnątrz i na zewnątrz. Pora zerwać z mitem szwankujących na umyśle osiłków. Dzięki nam zrozumiecie, jak wielkiej inteligencji i hartu ducha wymaga doskonały rozwój fizyczny. Nie odkładajcie decyzji do jutra, już dziś zacznijcie trening!

Posted on March 2, 2014, in Ćwiczenia i Plany treningowe and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: