Pompki na kolanach – wersja klasyczna

Po pompkach dla zupełnie początkujących, czas podnieść nieco poziom trudności i zabrać się za wykonywanie kolejnego ćwiczenia z masą ciała rozwijającego mięśnie klatki piersiowej oraz obręczy górnej.

Pompki na kolanach2

Wszystkich (zarówno mężczyzn, jak i kobiety), którzy ciągle jeszcze zadają sobie pytanie, czy warto wylewać siódme poty w trakcie wykonywania pompek, odsyłam do pierwszego w tym cyklu wpisu, traktującego o „Pompkach dla zupełnie początkujących”. Dla pozostałych mam kolejny wariant tego ćwiczenia, nieco trudniejszy niż poprzedni, jednak nadal należący do zdecydowanie najłatwiejszych wersji pompek.

Pompki na kolanach – wersja klasyczna

Klasyczne pompki na kolanach nazywane są często pompami damskimi. Czy słusznie? Niekoniecznie. Wprawdzie dla bardziej zaawansowanych osób ta wersja jest już zdecydowanie zbyt „delikatna”, jednak mężczyźni nie powinni tego ćwiczenia lekceważyć. Nie na początku ich drogi po nowe ciało! Pompki na kolanach to doskonałe ćwiczenie przygotowujące do kolejnych wyzwań, do trudniejszych wersji. Prawidłowy sposób wykonywania jest banalnie prosty, wystarczy zapoznać się dobrze z jednym z kilku filmików przedstawiających to ćwiczenie. Jak w każdym ćwiczeniu, niezwykle ważna jest tu prawidłowa technika połączona z oddychaniem (zaskakująco często zapominamy o prawidłowym oddychaniu w trakcie kolejnych powtórzeń!).

Wyeliminuj błędy

Praktycznie każde z ćwiczeń ma w sobie przynajmniej jedną „pułapkę”, czyli często powtarzany błąd wynikły z nieprawidłowej techniki wykonania. W przypadku pompek na kolanach najczęstszymi błędami, jakie zaobserwowałem, są:

 – brak usztywnienia ciała, od barków, poprzez brzuch i pośladki, a kończąc na udach;

 – zwieszanie głowy w dół;

 – ślizganie się kolan w podparciu, przez co dłonie przesuwają się powyżej linii barków.

Wyeliminowanie tych błędów to podstawa, ponieważ każdy z nich sprawia, że wykonywanie kolejnych powtórzeń będzie w najlepszym razie stratą czasu, w najgorszym zaś może skutkować obolałymi od przeciążenia mięśniami.

Maciek

Advertisements

About zacznijtrening

Zacznij Trening! jest projektem mającym na celu promowanie zdrowego i pięknego życia opartego na właściwej aktywności fizycznej, diecie oraz jedności ciała i umysłu. Nasze marzenie to świat, w którym sport uprawiany jest powszechnie, w którym ludzie rezygnują całkowicie z wysoko przetworzonej żywności, i gdzie duchowość oraz psychika nie są jedynie określeniami rodem z New Age. Mądrze trenując ciało, udoskonalamy swoje wnętrze. Stajemy się piękni wewnątrz i na zewnątrz. Pora zerwać z mitem szwankujących na umyśle osiłków. Dzięki nam zrozumiecie, jak wielkiej inteligencji i hartu ducha wymaga doskonały rozwój fizyczny. Nie odkładajcie decyzji do jutra, już dziś zacznijcie trening!

Posted on April 4, 2014, in Ćwiczenia i Plany treningowe and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Bardzo często podczas zajęć Panie zapominają o oddychaniu. Dobrze, że o tym przypomniałeś. A swoją drogą pompeczki bardzo wartościowe ćwiczenie.

    • Problem z oddychaniem jest odwieczny. 🙂 Bez prawidłowego oddychania nie ma mowy o właściwym wykonywaniu ćwiczeń. Na całe szczęście znika wraz z automatyzmem ruchu. Można powiedzieć, że trening czyni mistrza… również w tym elemencie. 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: