Pompki tygrysie – (nie)pompki idealne dla początkujących

Kolejny krok w naszym przewodniku po pompkach i tym razem nie jest to krok do przodu, do ćwiczenia o wyższym stopniu trudności, ale zejście nieco w bok. Tym razem zajmiemy się bowiem pompkami, które jako jedne z nielicznych nie są nakierowane na rozwój mięśni klatki piersiowej, za to angażują bardzo wiele tych mięśni, których klasyczne pompki nie zatrudniają.

Image

Pompki tygrysie, popularnie zwane tygryskami, to doskonałe ćwiczenie. Angażują, jak już wspominałem, bardzo wiele mięśni, a przy tym są na tyle proste i nienazbyt wymagające, że poradzić sobie z nim powinny nawet osoby początkujące; nawet te najbardziej początkujące.

Główne obciążenie w tygryskach przyjmują mięśnie barków oraz tricepsy. Faktycznie, oprócz wymienionych, w ćwiczeniu zaangażowane są też mięśnie przedramion, brzucha, pleców (odcinek lędźwiowy i piersiowy), ud oraz łydek. Jak widać, pompki tygrysie to ćwiczenie niezwykle kompleksowe, a przez to umożliwiające równomierny rozwój całego ciała.

Tygryski stanowią doskonałe uzupełnienie dla pompek właściwych. Tworzą doskonały zestaw z opisywanymi już przez nasz pompkami klasycznymi, pompkami na kolanach czy pompkami dla zupełnie początkujących. Z racji niezbyt wysokiego poziomy trudności, tygryski są idealnym ćwiczeniem dla rozpoczynających swą przygodę z treningiem, choć i Ci bardziej zaawansowani mogą znaleźć w nich prawdziwe wyzwanie. Wszystko zależy od tego, jak solidnie i w którym momencie będziemy je wykonywać.

Maciek

Advertisements

About zacznijtrening

Zacznij Trening! jest projektem mającym na celu promowanie zdrowego i pięknego życia opartego na właściwej aktywności fizycznej, diecie oraz jedności ciała i umysłu. Nasze marzenie to świat, w którym sport uprawiany jest powszechnie, w którym ludzie rezygnują całkowicie z wysoko przetworzonej żywności, i gdzie duchowość oraz psychika nie są jedynie określeniami rodem z New Age. Mądrze trenując ciało, udoskonalamy swoje wnętrze. Stajemy się piękni wewnątrz i na zewnątrz. Pora zerwać z mitem szwankujących na umyśle osiłków. Dzięki nam zrozumiecie, jak wielkiej inteligencji i hartu ducha wymaga doskonały rozwój fizyczny. Nie odkładajcie decyzji do jutra, już dziś zacznijcie trening!

Posted on May 29, 2014, in Ćwiczenia i Plany treningowe and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Świetny sposób na wzmocnienie przedramion. Polecam wszystkim, którzy maja problemy z bólem nadgarstków podczas zwykłych pompek.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: