Cztery kroki do pozbycia się cellulitu – skutecznie i ostatecznie

Cellulit to wróg każdej kobiety. Cellulit nie tylko wpływa na estetykę ciała, ale i, co bardzo ważne, nieleczony prowadzi do choroby. Ponieważ zaś z pewnością żadna kobieta nie czerpie przyjemności z posiadania „skórki pomarańczowej”, mamy dla Was prostą w opisie (lecz niełatwą w zastosowaniu), jedyną prawdziwie skuteczną kurację antycellulitową.

Cellulit1

O sposobach na walkę z cellulitem napisano już całe tomy postów, wpisów i komentarzy na forach. Pojawia się w nich zarówno sporo trafnych uwag, jak i zupełnie absurdalnych teorii, chociażby taka, że z cellulitem trzeba się zwyczajnie pogodzić. Otóż nie! Nie tylko nie trzeba, ale i nie wolno się godzić z jego występowaniem. Cellulit ma wyraźnie niekorzystny wpływ na zdrowie, tak fizyczne, jak i psychiczne, więc walka z nim powinna stać się równie ważna, co walka z każdą chorobą. Naprawdę można tego dokonać. Niestety, nie jest to proste, a na pewno nie szybkie. Cellulit powstaje latami, trudno więc spodziewać się, że pozbędziemy się go w ciągu paru tygodni czy choćby miesięcy. Jeśli jednak macie w sobie dość siły woli i zdecydowania, oto co musicie zrobić…

Po pierwsze – krążenie

Naszą receptę należy realizować według podanej tu kolejności, gdyż ta absolutnie nie jest przypadkowa. Na pierwszym zaś miejscu znajduje się uregulowanie, czy też raczej poprawienie, krążenia.

Zmęczenie3

Dla wielu pań może być zaskoczeniem, że za głównego sprawcę cellulitu uważa się problemy z krążeniem. Wystarczy jednak przyjrzeć się bliżej kilku dowolnym przypadkom, aby zrozumieć, jak wiele jest w tym prawdy. Najgłośniej mówią o tym trenerzy personalni oraz modelki fitness, które z racji swojego zawodu zmagali się z tym problemem tak u siebie, jak i u innych.

Gdyby każda z pań – niezbyt szczęśliwych posiadaczek cellulitu – zadała sobie pytanie: „Czy mam problemy z krążeniem?”, odpowiedź w każdym niemal przypadku musiałaby być taka sama: „Tak, mam”. Możliwe, że istnieją przypadki kobiet z doskonałym krążeniem, a mimo to posiadające na swych udach „skórkę pomarańczową”, jednak ja sam o takich nie słyszałem.

Pamiętajcie, Drogie Panie, że z krążeniem jest trochę jak z ciśnieniem tętniczym – nie zawsze jesteśmy świadomi faktu, że coś jest z nim nie w porządku. Zazwyczaj problemy zauważamy dopiero wówczas, kiedy jest naprawdę źle, zupełnie bagatelizując różne, drobne sygnały, jakie daje nam nasze ciało. W przypadku kobiet występowanie cellulitu jest jednym z takich właśnie sygnałów! Jeśli koniecznie chcecie znaleźć u siebie objawy niewłaściwego krążenia (bo przecież ja jestem zupełnie zdrowa!), poszukajcie takich jak: uczucie ciężkich nóg, opuchlizna na obszarze łydek, kostek i stóp, uczucie zmęczenia, problemy z zasypianiem, ciągłe uczucie zimna, powstawanie pajączków, a następnie żylaków, słaba kondycja – szybko męczycie się na skutek wysiłku, zwłaszcza takiego, który mocno podnosi tętno, wreszcie utrata apetytu oraz wykasływanie pienistego śluzu lub flegmy. To oczywiście nie wszystko, jednak w większości przypadków ta lista wystarcza do rozpoznania u siebie problemów z krążeniem.

Fit195

Pomyślmy teraz o tym, jak się pozbyć się problemów z krążeniem, a tym samym jak wykonać pierwszy i najważniejszy krok do pozbycia się cellulitu.

Jedynym znanym mi i osobiście przeze mnie przetestowanym sposobem na skuteczne i trwałe leczenie układu krążenia, jest zmiana trybu życia z dotychczasowego, na ten właściwy, zwany również higienicznym. Jego elementem, i to niemałym, jest wprowadzenie do dziennej rutyny zdrowej aktywności – odpowiedniej dawki ruchu. I od tego właśnie zaczniemy. Aby uregulować nasze krążenie potrzebujemy ruchu. Jest to banalnie prosty, a jednocześnie bezlitośnie konieczny warunek. Nie da się poprawić funkcji krążenia, bez ruchu. Nie ma takiej możliwości! Tym samym nie da się pozbyć cellulitu bez odpowiedniej dawki aktywności fizycznej! Przez odpowiednią dawkę należy zaś rozumieć treningi co najmniej trzy razy w tygodniu, przy odpowiednio wysokiej intensywności, po MINIMUM 30 minut każdy.

Regularna, przemyślana i mądrze zaplanowana aktywność fizyczna pozwoli Wam, Drogie Panie, rozpędzić Wasze niedomagające krążenie, poprawić ukrwienie całego ciała, zwiększyć dopływ tlenu do mięśni. Efekty tego prostego zabiegu przyjdą, ponieważ przyjść muszą. Poczujecie różnicę i już po kilku miesiącach zobaczycie efekty, które są najlepszą z możliwych motywacją. Być może sama aktywność fizyczna nie wystarczy do pożegnania raz na zawsze „pomarańczowej skórki”. Nie wolno Wam się jednak poddawać. Przecież jest to dopiero pierwsza pozycja na naszej recepcie.

Po drugie – toksyny

Na drugim miejscy listu czynników odpowiedzialnych za powstawanie lipodystrofii (cellulitu), są toksyny. Wprawdzie toksyny atakują nas zewsząd, jednak największą ich ilość wprowadzamy sobie sami do organizmu, spożywając różne produktu żywnościopodobne. Do tej grupy należy zaliczyć wszystko, co nosi wspólna nazwę śmieciowego jedzenia, a także żywność wysoko przetworzoną. Spośród obu tych grup (które tak naprawdę stanowią jedną, olbrzymią kategorię) najzjadliwsze w działaniu są słodycze oraz wszelkie produkty z dużą zawartością niezdrowych tłuszczy. Żywiąc się tego rodzaju wytworami światowego przemysłu, dostarczamy do swoich organizmów całą masę toksyn, które, niestety, zwykle pozostają w nim na dłużej. Na dużo dłużej niż byśmy chcieli.

Tłuszcz3

Jaka jest na to rada? Nie jeść śmieci, odstawić na bok wysoko przetworzone paskudztwa i nauczyć się czytać skład na opakowaniach kupowanych produktów. Zasada tu obowiązująca jest niezwykle prosta – jeśli lista składników naszej ulubionej przekąski przypomina tablicę Mendelejewa, czas najwyższy zmienić zamiłowania. Chyba że na starość chcemy świecić w ciemności, o ile, rzecz jasna, starości tej doczekamy.

Po trzecie – dieta

Toksyny i odstawienie śmieciowego jedzenia to jedno, ale bywa, że lipodysftrofia ma swoją przyczynę w pozornie zdrowych produktach, których nigdy nie podejrzewalibyśmy o szkodliwe działanie. Jeśli trenujecie regularnie i przestrzegacie zdrowej, czystej diety, a mimo to cellulit jak był, tak jest, powinnyście zrobić szybki przegląd swoich kuchni. Czego macie szukać? Produktów opartych na wysoko oczyszczonej mące pszennej (np. wszelkich makaronów na bazie tzw. białej mąki) oraz nabiału. Obie te kategorie żywności w środowisku fitnessowym i kulturystycznym mają nie najlepszą opinię i obwiniane są o szereg problemów z sylwetką, uporczywie powracającą tkanką tłuszczową oraz zatrzymywaniem wody w organizmie. Nie musicie od razu wykreślać wysoko oczyszczonej mąki pszennej i nabiału ze swojej diety, ale warto zwrócić uwagę na ilość spożywanych produktów z obu tych kategorii, a w razie potrzeby ograniczyć ich ilość. Prawdą jest jednak i to, że najlepszym rozwiązaniem prędzej czy później może okazać się zupełne odstawienie tego rodzaju żywności.

Po czwarte – hormony

Ostatnią pozycję na naszej recepcie stanowią problemy hormonalne. Te mogą być różnorakie i nie sposób się o tu nich rozpisywać. Najpopularniejszym bodajże problemem przytaczanym przez specjalistów są np. źle dobrane tabletki hormonalne. Jeśli więc wykonałyście cały plan sumiennie, pozbyłyście się problemów z krążeniem, prowadzicie higieniczny tryb życia oparty na zdrowej aktywności fizycznej i czystej diecie pozbawionej szkodliwie działających produktów, a mimo to Wasza „skórka pomarańczy” nie wykazuje oznak zaniku, poszukajcie przyczyny właśnie w hormonach. Uregulowanie tej właśnie sprawy bywa ostatnią sekwencją kodu do skarbca, zawierającego Wasze nowe, piękniejsze ciało.

BallPlank

Krążenie, toksyny, dieta i problemy hormonalne – to drabinka prowadząca do celu. Chcesz pozbyć się cellulitu? Już dziś zrób pierwszy krok i wejdź na pierwszy szczebel. Zacznij Trening!

Maciek

Advertisements

About zacznijtrening

Zacznij Trening! jest projektem mającym na celu promowanie zdrowego i pięknego życia opartego na właściwej aktywności fizycznej, diecie oraz jedności ciała i umysłu. Nasze marzenie to świat, w którym sport uprawiany jest powszechnie, w którym ludzie rezygnują całkowicie z wysoko przetworzonej żywności, i gdzie duchowość oraz psychika nie są jedynie określeniami rodem z New Age. Mądrze trenując ciało, udoskonalamy swoje wnętrze. Stajemy się piękni wewnątrz i na zewnątrz. Pora zerwać z mitem szwankujących na umyśle osiłków. Dzięki nam zrozumiecie, jak wielkiej inteligencji i hartu ducha wymaga doskonały rozwój fizyczny. Nie odkładajcie decyzji do jutra, już dziś zacznijcie trening!

Posted on January 8, 2015, in Inne and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 2 Comments.

  1. Trening siłowy, trening siłowy i trening siłowy! Duże ciężary dla kobiet i ciągły progres! Nie bójmy się ich 🙂

    • To prawda, ostatnio coraz śmielej mówi się o tym, że trening siłowy jest doskonały w zwalczaniu cellulitu. 🙂 Choć niektórzy twierdzą, że jedynie jednej z jego form. Najlepiej jest połączyć trening siłowy z aerobowym. Taki miks jest po prostu zabójczy dla każdego przypadku lipodystrofii.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: